wo 14 okt

Houtkamp 33

Voorlichtingsavond over PGB door Per Saldo. Vanwege de ontwikkeling mbt Corona komt deze avond te vervallen.

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken

Tijd en locatie

14 okt 2020, 19:30

Houtkamp 33, Houtkamp 33, 3841 XC Harderwijk, Nederland

Over het evenement

Twinkel organiseert een voorlichtingsavond voor ouders/verzorgers over pgb. Een voorlichter van Per Saldo, de belangenvereniging van mensen met een pgb, vertelt over wat een persoonsgebonden budget (pgb) inhoudt, wat er in de praktijk bij komt kijken en welke mogelijkheden het kan bieden voor mantelzorgers en hun naasten.

Wat komt er aan bod?

• Wat is een pgb en wat zijn de verschillen met zorg in natura
  • Welke taken van een mantelzorger mogelijk vanuit een pgb overgenomen kunnen worden
  • Wat er globaal komt kijken bij het beheren van een pgb
  • Een bewuste keuze te maken voor een pgb of er juist voor te kiezen om zorg op een andere manier te regelen
  • Waar een pgb aangevraagd kan worden en waar je terecht kunt voor meer informatie.

Hierna komt een gedeelte waarin je je vragen kunt stellen over alles wat maar met pgb te maken heeft. Vragen als wat is een gewaarborgde hulp, hoe start ik een ouderinitiatief op basis van pgb, wat is meerzorg en noem maar op.

Om iedereen de ruimte te geven voor zijn vragen kunnen maximaal 30 personen deelnemen.

Waar:  Wijkcentrum de Tinne, Houtkamp 33 in Harderwijk

Tijdstip: Aanvang 19.30 uur,

inloop vanaf 19.00 uur

Deelname: Gratis (vrijwillige bijdrage is altijd welkom)

Voor aanmelding en informatie mail naar info@stichtingtwinkel.nl of telefonisch op 0341554249. Graag onder vermelding van het aantal personen.

Deel het evenement